סוגי חתולים

חתול רגדול

רגדול

חתול רגדול (- Ragdoll)  הוא למעשה חתול שהומצא על ידי בני האדם ממש בתחילת 1960. החתול נחשב לאחד מהחתולים המיוחדים והיפים בגזע, ליקטנו עבורכם מידע מעניין החתול ודברים שכדאי לדעת.

חתול רגדול – עובדות מענייניות.

אז בואו נצא לדרך ונכיר את החתול המיוחד עם 6 מאפיינים שכדאי להכיר!

 מאפיינים פייזים של החתול

גזע של החתול: חתול בית.

גודל: גדול מאוד.

צבעי פרווה: אפור כהה, חום כהה, לבן אפור.

משקל בשיא הגודל: 8-11 קילו.

תוחלת חיים של החתול: ארוכה במיוחד בין 15-25 שנה!

איפה לגדל אותו: מומלץ לגדל את החתול בבית, מסתדר עם משפחה וילדים.

 אופי רגדול – התנהגות של החתול ואישיות.

אחד מאפייני האופי העיקריים בחתול הוא החיבה שלו למגע. הם אוהבים חיבוקים, ליטופים וכמעט ולא מפחדים בכלל מבני אדם ויחפשו את החיבה שלהם. הם ירצו לישון איתכם במיטה וילכו אחרייכם לכל מקום בבית.זה חתול מאוד אינטלגנט שניתן ללמד אותו שלל טריקים ולמעשה ניתן גם לאלף אותו לכל דבר! הם חתוליים נימוסיים וידעו לכבד אתכם שאתם אוכלים, כמו לא תמצאו אותם מייללים רבות ומשמיעים סתם רעש.

רגדול למכירה – איפה ניתן להשיג אותו

כיום יש מגוון רחב של מכירת חתול זה באתר יד 4 או 2, כמו כן קיימים בתי גידול שמוכרים את החתול – שמומלץ לקנות מהם מהסיבה שהם יכולים להבטיח את טוהר הגזע.

מחיר של החתול ינוע בטווחים של 3000-5000 ש"ח.

חתול רגדול למסירה – מוסרים אותו ?

לעיתים ניתן למצוא חתול זה למסירה והדרך למצוא זה בדרך כלל דרך חיפוש ברשתות החברתיות וחיפוש של אימוץ חתולים בקבוצות שמה.

חשוב להבין מה היא סיבת המסירה ושהחתול לא עבר התעללות.

בית גידול רגדול – מה מומלץ ?

למעשה יש בית גידול לחתול שאנחנו ממליצים ונחשב לבין המוכרים בארץ – הוא נקרא " גבעתול רגדול " ונחשב למקום טיפוח שבו שומרים על החתולים.

בריאות של החתול

החתולים יכולים לעיתים בסביבות גיל 10 ומעלה לסבול מבעיות בלב, אז יש לקחת אותם פעם בחודשיים – שלוש לבדיקה אצל וטרטינר.

מידע כללי על חתול רגדול

הרגדול הוא גזע חתול גדול, חצי ארוך-שיער, הידוע במזג הנינוח והידידותי שלו. הם זן חדש יחסית, שפותח בשנות ה-60 על ידי מגדלת בשם אן בייקר. הגזע הוא הכלאה בין מספר סוגים שונים של חתולים, כולל סיאמי, בירמן ופרסי.

Ragdolls ידועות בעיניים הכחולות ובפרווה הארוכה והנעימה שלהם וכמובן גם בגודלם הגדול יחסית. הם יכולים לשקול בין 5-10 קילו, כאשר נקבות בדרך כלל קטנות יותר מזכרים. הפרווה  שלהם רכה עם קטיפה, ומגיעה במגוון צבעים, כולל כחול, שוקולד, לילך ואדום. יש להם דפוס "נקודתי" ייחודי על הפנים, האוזניים, הרגליים והזנב שלהם, מה שנותן להם מראה בולט.

הם ידועים באופי הידידותי והצייתן שלהן, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית עבור משפחות עם ילדים וחיות מחמד אחרות. כמו כן, הם ידועים כבעלי תחזוקה מועטה יחסית בכל הקשור לטיפוח, שכן הפרווה שלהם אינה מחבקת בקלות ואינה דורשת קיצוץ קבוע.

אחד המאפיינים הייחודיים ביותר של החתולים הוא הנטייה שלהם להיות רפויםי ונינוחים כאשר מרימים או מחזיקים אותם, מה שמוביל לשם הגזע, "ראגדול". התנהגות זו אינה נובעת מבריאות לקויה או מחוסר טונוס שרירים, אלא נובעת מהטבע הרגוע והבוטח שלהם.

צריך לגדל אותם בבית ולא  בחוץ מכיוון שאין להם אינסטינקטים הישרדותיים והם לא יגנו על עצמם מפני טורפים. הם גם מועדים לבעיות בריאותיות מסוימות, כגון דיספלזיה של מפרק הירך, מחלות לב ואבנים בשלפוחית ​​השתן, ולכן חשוב לרכוש אותם ממגדל מוסמך ולאחר בדיקה וטרינרית.

שורה תחתונה

החתול הוא ללא ספק חתול מדהים לגידול בבית והוא נחשב לחם ואוהב.

הוא בעל תוחלת חיים ארוכה מהממוצע וילווה אתכם שנים רבות ובנאמנות.

הוא מתאים לגידול עם ילדים ומשפחה – וקל לאילוף הוא נחשב לאחד מהחתולים המומלצים ביותר בעולם לגידול ביתי!

 

 

מקור צילום של תמונה – Simone Johnsson

 

 

 

4.8/5 - (14 {הצבעות})

כתיבת תגובה

Back to top button