דוגלידר

כלב נחייה – מידע חשוב לפני בחירת כלב לנחייה

כלב נחייה

כלב העבודה הבולט ביותר הוא כלב הנחייה, המסייע לעיוורים או לקויי ראייה לנווט. למידע נוסף על כלבי נחייה לעיוורים, כיצד הם לומדים לעזור לכלבי נחייה ומה הם יכולים ומה לא יכול לעשות. ישנם מספר סוגים שונים של פעילויות שכלבים יבצעו עליהם ויסייעו לבעליהם.

כלב נחייה יכול לעזור לאנשים לעבור מכשולים, לעצור דרך קהל, מדרכות ומדרגות, למצוא דלתות, להתגבר על מכשולים ולמצוא מעליות. לפעמים הם יכולים אפילו להיות מאומנים למצוא חפצים מחוץ לטווח הראייה במהלך פקודות, כמו כיסא.

כלבי נחייה למדו להגיב לפעמים לפקודות פשוטות כמו "למצוא את הכיסא" או "לעצור ליד המדרכה או המדרגות".

זה עדין רק כלב

לא משנה כמה אילוף יש לכלב נחייה, הוא עדיין רק כלב, ויש גבול למה שהוא יכול ללמוד אם יש לו זמן ואימון. אם כלבי נחייה צוברים ניסיון רב יותר עם המטפלים שלהם, הם יכולים לקחת על עצמם עוד יותר אחריות.

מלבד הברור מאליו, תהליך רכישת כלב נחייה וליתר דיוק, הקמת צוות מטפלים בכלבים הוא מרתק ומורכב.

אף כלב לא הופך כלב נחייה בן לילה, אך זמן רב מושקע בחיברות ובאילוף בסביבות שונות, כך שהכלב יכול לענות על צרכיו של בן זוגו ומטפלו לקויי הראייה.

אנשים עיוורים עם כלבי נחייה מצוידים טוב יותר בחבר שהם סומכים עליו מאשר אנשים עיוורים ללא כלבי נחייה.

אם אתה רוצה להשתמש בכלב נחייה ככלב נחייה במסע שלך, עליך קודם לדעת כמו כן, חשוב מאוד לטפוח למישהו על הגב כשהם לובשים את הרתמה שלהם, מכיוון שאם כלב נחייה מוסח לובש את הרתמה שלו, הוא נוטה יותר להיות מוסח על ידי המטפל שלו שסומך עליו.

אם בעל הכלב מחזיק את כלבו בראש, זה מציין לציבור שהבעלים זקוק לעזרה. אם כלב המדריך אינו יודע היכן המטרה, כמה רחוק הוא צריך ללכת או מתי לחזור, עליו לעקוב אותו.

 

בית הספר לכלבי נחייה עובדים עם גור כלבים שנבחר בקפידה שמאלפים את הגורים בשלבים המוקדמים של חייהם.

כאשר הכלבים הם בגילאי 12-18 חודשים הם חוזרים לארגון כדי להתחיל באילוף רשמי כמטפלים – אילוף כלבים עם מדריך מקצועי.

בשלב זה מטפלי הכלבים עוברים תוכנית אילוף להכרת כלבי הנחייה החדשים שלהם. לאחר שהכלב סיים את ההוראה, הוא מתחיל לעבוד עם לקויי ראייה הפונים לבקשת כלבי נחייה לעיוורים.

כלב נחייה לעיוורים הוא כלי עזר לניידות שיכול לאפשר לעיוורים או לקויי ראייה לנוע בבטחה.

במה כלבי נחייה עוזרים ?

כלבי נחייה מאומנים להדריך את המטפלים שלהם מעבר למכשולים, כולל ענפים תלויים נמוכים שיכולים להיות מתחת לגובה הכלב ולא בעליו. כשאדם עיוור אוכל עם כלב נחייה, על הכלבים לשבת ליד השולחן ליד המדריך או לשכב על שולחן.

כלבי נחייה הוכשרו גם הם להתנגד להצעות מזון כדי שיוכלו לבקר במסעדות מבלי להתחנן.

הם הוכשרו להדריך את המדריך שלהם מעל מכשולים וכשיש עצים או ענפים תלויים נמוך.

דרגו את הפוסט post

כתיבת תגובה

Back to top button